RSS článků nebo komentářů

blog 08 Srp 2007 10:36 am

Apple a jeho Mac zachrání jen marketing!

logo Apple ™
Jelikož jeden z mých kamarádů si pořídil MacBook a dává hlasitě znát své nadšení, začal jsem se o Mac a vůbec nabídku PC firmy Apple více zajímat. Logicky jsem navštívil prodejnu v Praze na Andělu a pár “Macíků” si vyzkoušel. Kromě pěkného LCD mě ovšem nezaujalo vůbec nic, klávesnice a myš tragická, mizivý „výkon“ aplikace Adobe Photoshop mě doslova odradil. To je ten počítač na grafiku? No, možná jen prezentovali horší HW, kvůli lepší ceně. Tak jsem navštívil
českou stránku apple a málem padl pod stůl. Ty ceny musí být vtip, nebo firmu Apple drží nad vodou jen marketing (spíše blbost lidí). Možnost objednat Microsoft Windows přímo k novému Mac raději přejdu mlčením.

Nejlépe tragédie firmy Apple vynikne, pokud srovnám ceny a zkusíme nakoupit.

Jak se nakupuje u Apple

Jelikož se počítám mezi náročné uživatele, logicky jsem sáhl po iMac 24″. Žádné detaily sestavy Apple neuvádí, musím si jako zákazník vystačit s takto hrubým popisem. Sestava s DPH vyjde na 60.290Kč.

iMac 24″

  • 2.16GHz Intel Core 2 Duo
  • 1GB 667 DDR2 SDRAM - 2×512
  • 250GB Serial ATA Drive
  • NVIDIA GeForce 7300 GT 128MB SDRAM
  • SuperDrive 8X (DVD+R DL/DVD±RW/CD-RW)
  • CZ klávesnice & Mighty Mouse + Mac OS X
  • 24″ širokoúhlý LCD
  • AirPort Extreme
  • Bluetooth 2.0 + EDR

Co dodat, je to klasika Intel. Vždyť na to jdou nainstalovat Windows XP a jakékoliv “Mac rulez” je zcela liché! Prostě PC v krabicí Mac!

Jak se nakupuje v běžném obchodě

A jak celá situace vypadá, pokud člověk zajde do lokální prodejny PC? V mém případě budu vycházet z cen firmy CzechComputer. Zhruba takto bych utratil částku od Apple já:

LG L245WP-BN

  • Asus Commando - Intel P965
  • INTEL Core 2 Quad Q6600
  • 2x Geil DIMM 2048MB DDR II 800MHz Kit (GX22GB6400UDC)
  • CoolerMaster CM Stacker 830 Evo, stříbrný - Bigtower
  • Fortron Epsilon 700W
  • Leadtek Winfast PX8800 GTS TDH 640MB, PCI-E
  • LG L245WP-BN - LCD 24″

Tato sestava nepřesáhne cenu 56.000Kč, tudíž je dostatečná rezerva na nákup zbytku jako je BT, DVD, čelní panely, čtečky karet atd.

Porovnáním obou sestav

Pro přehlednost uvedu bodově, co člověk získá, pokud nepodlehne marketingové masáži firmy Apple:

  • více jak dvojnásobný výkon
  • 4GB paměti umožní pohodlný běh mnoha aplikací
  • obrovský potenciál přetaktování
  • úžasný výkon grafické karty pro jakoukoliv moderní hru
  • modularitu
  • perfektní záruční servis

Podtrženo a sečteno: koupí Mac člověk potvrzuje, že ho nezajímá co za své peníze dostává a výkon počítače ho nezajímá. Nebo také pokulhávající IQ, které mu zabránilo dojít k tak zjevnému závěru.

No a argument MacOS? MacOS je dnes zcela běžně provozován v emulátoru nebo ho lze nainstalovat na PC. Nakonec, i v emulátoru poběží možná lépe na mé sestavě, než na krabici s nakousnutým jablkem :)

pošli na vybrali.sme.sk

29 komentářů k “Apple a jeho Mac zachrání jen marketing!”

  1. dne 08 Srp 2007 at 11:13 am 1.Lukáš Faltýnek napsal …

    Tak mě se Stando Apple líbí. Už z těch ilustračních obrázků, co jsi v článku použil je vidět parádní rozdíl Apple vs. PC.

    To co vypadá jako Apple monitor, v sobě obsahuje i procesor, HDD a další komponenty. Prostě je to komplet počítač.

    To co vypadá jako PC monitor, je pouze PC monitor. Nic víc. Takže na další části HW potřebuješ další krabici a pod.

    Co se týká ceny, nechápu, proč ji vůbec řešíš. Je to věc Apple, za kolik se své výrobky rozhodlo prodávat. Chceš iMac, máš na to, koupíš si ho. Nechceš iMac, nekoupíš si ho.

    Stejně tak výkon, kterým iMAC disponuje se zdá být pro práci dostatečným. Ono, mít třeba i desetkrát výkonější comp, neznamená, že ho uživatel desetkrát více využije.

  2. dne 08 Srp 2007 at 11:16 am 2.Botanicus napsal …

    Protoze potrefena husa se musi vzdycky ozvat, tak samozrejme musim zareagovat:

    1) Co mas porad s tim vykonem? V dnesni dobe uz zdaleka neni limitujici a tudis ne prilis podstatny faktor (treba u toho meho macbooku nez bude treba vetsi vykon, nez tedka mam, tak uz budu mit davno zase novy stroj).

    2) Je to drahe? Ano je. Hodne. Na Alze to vyjde mnohem levnejc, idealni je kupovat to v zahranici.

    3) Kdyz se to vezme kolem a kolem, stejne je ten HW dost nadprumerny - predevsim dokonale mobilni, skoro 6 hodin vydrze baterky mas malokde. Pri 13ce displayi mozna nikde jinde. A o to u notebooku jde.

    4) Mac OS? Ten je prece dneska mrtvy. Nemyslel jsi spise Mac OS X ;) ? V emulatoru si ho fakt desne uzijes ;) Krom toho z meho pohledu je to bez debat nejlepsi OS a chci si ho uzit naplno, tedy nativne.

    5) Mys? Jedna z nejlepsich co jsem kdy videl. Klavesnice? Je jina, ale kdyz si zvyknes, tak nema vadu, opravdu. Touchpad? Lepsi jsem nevidel.

    6) Grafika? Nejsem grafik, ale co ocenuju nejvic je dokonaly PDFcentrismus - krom toho, ze PDF je muj oblibeny format, tak taky musim rict, ze graficky subsystem je zde paradni, zadne pomale prekreslovani, zadne trhane cary, vsechno je okamzite.

    7) Dražší je to také proto, že dostáváš kompletně vybavený OS, ne jen holý OS jako v případě Windows. To je férové zohlednit.

    8) Nechci, aby muj pocitac byl naka hnusna krabice kdesi v rohu, má vypadat take reprezentativne. MacBook toto splnuje. Ostatni notebooky malokdy.

    Toz tak. Nikomu nic nenutim, ale tezko bych presedlal zpatky na neco jineho.

  3. dne 08 Srp 2007 at 11:26 am 3.Šťáva napsal …

    Diky za komentare, ale z meho pohledu je Apple za ty penize proste nesmysl.

    PC za 60k neni kancelarske, ale ciste pracovni! Pri praci me limituje jen vykon CPU, protoze A3 v 300dpi v Photoshopu na mem soucasnem stroji znamena jen prostoje. Da C2D to bude lepsi a jeste lepsi na C2Q. Proc tedy kupovat horsi PC za stejnou cenu?

    Co se tyce integrace PC v LCD, sorry, opet nesmysl. PC potrebuje dobre chlazeni, byt prostorne, modularni. Nezajima me, zda je krasne (byt v sestave jsem uvedl prekrasny Stacker830), ale zda neprekazi. Dam ho pod stul, na stole mi rozhodne prekazet nebude. Spojovat LCD a PC mi prijde desive.

    Z toho plyne i posledni vec: jakakoliv porucha na Mac je rovnou koncen jakekoliv prace. LCD se odnese pri poruse graficke karty stejne jako pri poruse monitoru. Opet silne kontraproduktivni.

    Ale verim, ze toto nemusi byt pro nekoho argument a kupuje si za 60k PC na cteni emailu, ale takovych lidi je opravdu asi minimum ;)

  4. dne 08 Srp 2007 at 11:38 am 4.Botanicus napsal …

    Osobne me systemove zdroje limituji pouze zridkakdy, snad jen na emulaci by se hodilo vic RAMky, ale nic tragickeho. Ale opet - nejsem grafik, Photoshop nepouzivam, nevim, jak je to prave s nim. Ale videl bych to spis na spatne (tedy neusporne) navrzeny software nez na chybu Apple ;) Sveho macika mam pracovne-zabavniho, urcite bych to nebral jako bezne kancloidni PC ;)

    Co se tyce montovani PC - nejsem zadny elektrikar, sestavovatel nebo tak neco. Nechci se v tom rypat, ja proste chci, aby to behalo. A o vzhled mi jde a monitor s PC v jednom mi prjde jako dokonaly napad. A jeste to setri prostor, proste rulezni ;)

    Az se Windows nebo GNU/Linux dostane na uroven Mac OS X, zacne to aspon po softwarove strance byt o necem jinem. Ale to je beh na dlouhou trat. Linux verim, ze Mac OS X jednou asi dostihne, u Windows tomu ale moc neerim. Kazdopadne i kdyby, porad je tu argument toho krasneho, skladneho a skvele promakaneho HW. A tam se snad krom ThinkPadu opet applovsky HW neda s nicim pomerovat.

    – a za tento prispevek se verejne omlouvam Radku Hulanovi ;)

  5. dne 08 Srp 2007 at 1:05 pm 5.arf_soul napsal …

    2botanicus
    ad myš: nechápu co vidíš krom designu na macovské myši. Málo tlačítek, téměř nulová ergonomie…

    ad touchpad: když už napíšeš že jsi lepší touchpad nikdy neviděl měl bys napsat proč. Docela by mě zajímalo co je na touchpadu od applu tak supr.

    2lukas faltynek
    nejen apple dela PC v LCD, koukni trebas na IBM

    Zdá se že souhlasím s článkem, mac je prostě o tom že na něj někdo má a že chce ukázat že má na něco speciálního. Příjde mi to spíš jako fanatismus, začne to ipodem, pokračuje iphonem. Jo, všechno o designu, nikde se nemluví o tom jestli je to za tu cenu přiměřeně použitelné.

    Jedna věc co se mi na mackách líbí je jejich OS, je fakt dokonalý, to se musí nechat..
    Ale bohužel spousta lidí kupuje macky jen kvůli designu, zrovna nedávno mi volal kámoš z USA že si chce koupit macka ale jen pokud na něj jde nahodit windows. Takový člověk z macka fakt nic nemá, protože síla je v OS… chjo :(

    ad design: pokud bych si měl vybrat mezi mackem nebo IBM se skinbookem, beru IBM.:)

    Jo, a ještě ohledně toho PC v displeji. Nedávno mi vyhořel router, firma u které jsem ho koupil mi nedala náhradní po dobu reklamace, a potřeboval jsem nutně zapojit více PC. Nevím jak bych to udělal na PC integr. v LCD, ale takhle jsem otevřel skříň, přihodil do PCI 3 síťovky a voala, problém vyřešen…

  6. dne 08 Srp 2007 at 2:31 pm 6.Botanicus napsal …

    arf_soul:

    malo tlacitek? To akorat dokazuje, ze to proste neznas. Mam jak levy, tak pravy, ba i stredni a dalsi dva kliky, proste z tohoto pohledu je to normalni mys. ,,Akorat“ ma mnohem lepsi ergonomii a design. Ano, mac lze ovladat jednotlacitkovou mysi, ale to je snad spatne? Mac se proste snazi bejt intuitivni, coz jedine chvalim.

    Touchpad (resp. trackpad, jak tomu rika Apple) je dostatecne velky, velmi prijemny na dotyk, spolehlivy, ale predevsim ma rolovani pomoci tahnuti dvou prstu a prave tlacitko emulovane dotykem dvou prstu. Vim, ze to funguje i jinde, bud nejakym obskurnim dobastlenim nebo snad lepsi znacky jako lenovsky Thinkpady to maji mozna i normalne, ale kazdopadne to nic nemeni na tom, ze tohle je naprosta spicka.

  7. dne 08 Srp 2007 at 3:24 pm 7.miq napsal …

    MAM RAD POPULARIZATOROV APPLU - PRETO SA MI TETO CLANOK AJ NAPRIEK JEHO SNAHE PACI

  8. dne 08 Srp 2007 at 3:31 pm 8.Botanicus napsal …

    miq: Jj, prave o to Stavovi urcite jde :) Me to taky tesi, takze Stando diky :))

  9. dne 08 Srp 2007 at 4:22 pm 9.arf_soul napsal …

    2botanicus: nj, jsem zvyklý na jiný komfort, 7 tlačítek + kolečko.. a o tom že mackovské myši neznám.. znám dost dobře :)

  10. dne 08 Srp 2007 at 4:44 pm 10.Botanicus napsal …

    arf_soul: nevim, co je lepsiho na 7 tlacitkach, ja ze ctyr tlacitek vyuzivam jen dve (a kolecko samozrejme). Tim nerikam, ze mit 7 tlacitek je blbost, ale to, ze ne kazdy to vyuzije. A osobne si myslim, ze 7 tlacitek asi vetsina lidi pozadovat opravdu nebude. Nevim, zda Apple nabizi 7tlacitkovou mys, ale docela o tom pochybuju, protoze Apple dela jednoduche veci … coz se mi libi :)

  11. dne 08 Srp 2007 at 11:47 pm 11.Crusher napsal …

    K cene 56k bys mel pridat jeste cenu Win, aby to bylo podobne. Protoze s hardware od Apple dostanes i system, ale ty sis do dveho vyberu system nedal.

  12. dne 08 Srp 2007 at 11:56 pm 12.Hax napsal …

    Někdo žije z marketingu, někdo z porušování “kopyrajtu” a někdo se živí poctivě. Udivuje mě kolik článku o tom jaký je “epl” hus vzniká. Shrnul bych to, že člověk s IQ>120 prostě vidí, že MAC = ztráta peněz hned na první pohled bez těch rádobyodborných článků, člověk s 70

  13. dne 09 Srp 2007 at 11:06 am 13.Šťáva napsal …

    to Botanicus: Sorry, ale jsem zasadne jineho nazoru.

    Jak klavesnice, tak mys musi perfektne sedet. Mysi pouzivam od firmy Logitech a prestoze maji lecjaka tlacitka, ani 7 neni dost. Proste, cim rychleji muzu zvolit vetsi pocit funkci, tim rychleji mi mizi prace. Kolecko musi presne polohovat, ten koralek co jsem si zkusil na Andelu u Mac, to je tak pro predskolni vek.

    Jako klavesnici mam zatim Logitech G15. Tlacitka nic-moc, ale diky moznosti G-klaves me doslova dostala. Display radsi nezminim, protoze to mit Mac tak se nedoplatis :)

    No a touchpad? Zakladni utilitka na mem notesu umi cos psal a pak veci jako meri tlak na plochu a dalsi furu nesmyslu. Kombinaci techto vstupu docilis maximalniho prizpusobeni. Opravdu jsi tech touchpadu moc nevidel. Ale je to fuk, protoze na touchpadu se pracovat neda a tak plati spise co jsem napsal o mysi.

    to arf_soul: naprosty souhlas, PC ktere mam na praci musi umet pracovat a musi byt co mozna nejryhleji opraveno

    to Crusher:
    Nez Windows, bych radeji Mac srovnaval s linuxem, ten je zdarma. Ale mas pravdu, rekneme, ze misto Stacker830 vemu Stacker810 a misto top MB Asus vemu slusny GigaByte a Windows jsou v cene ;) At tak ci onak, propast v cene je obrovska. Daleko vice bych resil, zda v PC za 60k opravdu vydrzim s 1GB pameti a tudiz koukl co si pocita Mac za rozsireni na 4GB ;)

    to Hax:
    Nehanim tu Mac, hanim jeho cenovou politiku a tim asi i soudim IQ jeho zakazniku. Nebo tobe Intel od Mac a Intel od CZC prijde tak jiny? Rad ti budu dodavat PC sestavy za Mac ceny. Jestli sezenu par takovych zakazniku, dam vypoved a zacnu stavet barak :D

  14. dne 09 Srp 2007 at 11:48 am 14.LuFa napsal …

    Standa:

    >Rad ti budu dodavat PC sestavy za Mac ceny.

    njn, bohuzel PC sestava neni Mac :-).

    Jinak fakt stále Stando nechápu, co řešíš. Pokud si člověk Maca koupí za prachy co stojí, Mac mu dobře poběží a uživatel s ním bude spokojený pak je vše v pořádku.

    Smysl cokoliv řešit nastane až v případě, pokud si člověk Maca za Mac ceny koupí a Mac mu nepoběží, bude mít problémy a tak.

    Ber to prostě tak, jak to bereš u auta. Nemáš na nové jistého typu, koupíš ojetinu stejného typu, nebo koupíš jinou značku od jiného výrobce.

  15. dne 09 Srp 2007 at 12:04 pm 15.Botanicus napsal …

    Stava: prave ze to male kolecko je presne to, co ja osobne potrebuju. Ne kolo od traktoru, nejsem zemedelec ;) Dela se s ni uzasne a treba taky podporuje rolovani do stran, coz standardni mysi nemivaji. Ta klavesnice je perfektne delana, zadne zbytecnosti, zadne honeni home, end, page up/down buhvikde, jednoduse pouziju treba jablicko+sipka a je vystarano - coz je mnohem vic pri ruce nez end nekde v (…).

    Na touchpadu se pracovat neda? To jen dokazuje ma slova, ze neni nad applovske touchpady (resp. oni jim rikaji trackapad, ale to je jedno). Delam skoro jenom na nem a fakt nic mi nechybi. To bylo na mem minulem notebooku ciste nemyslitelne, mys jsem nosil vsude s sebou.

    Toz tak. Vyzkousej a uvidis.

  16. dne 09 Srp 2007 at 12:40 pm 16.Šťáva napsal …

    to Lufa:

    neresim nic, jen poukazuju na praktiky jiste firmy. Nektere firmy kradou, nektere delaji marketing :) V obou pripadech za sve penize nedostanes zdaleka co je bezne.

    Nebo proc lidi resi, kdyz auto za 300k je cele schnile, proste maji tolik penez, ze si ho mohli dovolit :)

  17. dne 09 Srp 2007 at 6:02 pm 17.arf_soul napsal …

    2botanicus:
    …a treba taky podporuje rolovani do stran, coz standardni mysi nemivaji…

    nezapomeň že standardní myš nestojí skoro 1500 Kč ;)

    zdroj store.apple.cz

  18. dne 09 Srp 2007 at 11:29 pm 18.Crusher napsal …

    Ono je stale docela omezene, divat se na rozsirovani Apple jako na “nemozne”. Ja si klidne do sveho iMaca prikoupim pamet za stejne penize jako ty a bude mi fungovat jak ma. A jeste jedna malickost. Opravdu nepotrebuju 4GB pameti. Ale to bys musel na Macu alespon chvili pracovat, abys poznal ze system neni o mnozstvi obsazenych pametovych slotu.

  19. dne 09 Srp 2007 at 11:46 pm 19.Šťáva napsal …

    tu Crusher:
    Ano, drtive vetsine lidi 1GB staci. Nejsem nadseny z toho, ze vsichni resi jen velikost RAM a rychlost CPU. Momentalne tu instaluji kolegovi notebook HP za cca 18 tisic. Toto C2D (1.6GHz/1GB) mu bude aspon 2 roky slouzit k plne spokojenosti!

    Ale PC za 60k neni “pro vetsinu lidi” a je to pracovni stroj! Ja bych 4GB velmi dobre uzivil (Adobe CS2, C.Draw, Office, IM, server, emulator, net, editor,…) Bezne mam 2GB swap. Pri priprave veci pro tiskarnu 4-6GB. Jen dokola resim, ktery program ukoncit.

    Ze Windows!=MacOSX chapu. Avsak tiskova strana v Adobe CS2 na Mac bude take zabirat nekolik GB ;)

  20. dne 11 Srp 2007 at 4:32 pm 20.Crusher napsal …

    Tak o mnozstvi spustenych programu mi nic povidat nemusis. Bezne spusteno Corel 11, Eclipse, Firefox, Mail, CocoaMySQL, YummyFTP, Aduim se Skypem a do toho jeste vetsinou i iTunes. Obcas otevrit nejaky dokument nebo nahled nejakeho PDF ci PNG nebo JPG. Nemluve o bezicich serverech na pozadi.
    Ale tohle vsechno mi na iMacu 1,83GHz CoreDuo s 1,5GB RAM bezi svizneji nez na PC P4 3GHz 2GB RAM.
    Nevim cim to je, ale OS X asi opravdu bezi lepe nez WinXP na PC. S Macem se mi pracuje mnohem lepe. Dalsi pocitac co mi budou v praci kupovat bude rozhodne iMac 24″ s tim ze si k nemu pridam jeste jeden 24″ LCD a budu maximalne spokojen.
    Ja totiz vyzkousel oba systemy a vim o cem mluvim.
    iMac doma a v praci zatim bohuzel PC. Ale to se snad uz brzo zmeni ….

    BTW: nedelam grafiku, delam webove aplikace

  21. dne 20 Srp 2007 at 11:55 pm 21.Backup napsal …

    Tak taky musím přispět, pořídil jsem si HP notebook (šťáva nebude nic říkat ke značce, děkuji :D ), na něm jsem měl nainstalované Windows Vista, ty šli pryč asi tak za 2 hodiny, a instaloval jsem XP, potom jsem se na nejmenovaném Jabber pokecu dozvěděl, že existuje MacOS X pro x86, konkrétně verze, kterou provozuje šťáva v emulátoru, a zkusil ji nainstalovat na plno, první pokusy, nic moc… docela problém, pak jsem si stáhl ale novější verzi, konkrétně 10.4.8 a k mému překvapení, většina věcí fungovala správně, MacOS X mě doslova nadchl, je to velice promyšlený systém, který toho hodně umí, za to má moje velké plus :) bohužel, cena a politika Apple jej trošku degraduje, je to škoda…

  22. dne 27 Srp 2007 at 12:40 pm 22.Spyker napsal …

    Muzu se zeptat, jak zprovoznim MAC OS X na PC? Co jsou ty “emulatory” . Predem thx

  23. dne 27 Srp 2007 at 2:55 pm 23.Šťáva napsal …

    to Spyker:

    staci si stahnout program VMware, qemu apod. Ten pak po startu vytvori virtualni PC. To ma vlastni BIOS a parametry ktere si nastavis. Lze tak “pripojit” disky, USB, COM/LPT atd.

    Jako disk se vetsinou pouziva velky img soubor. Tam se nainstaluje operacni system atd. Presunutim tohoto souboru presouvas vlastne komplet virtualni PC.

    Rychlost takoveho PC je vynikajici (neprekona vsak original ;) ). Na dnesnim 2 az 4 jadrovem CPU neni problem v linuxu mit Windows, dalsi linux ci onen MacOS X.

  24. dne 29 Srp 2007 at 4:51 am 24.nbert napsal …

    ahoj,

    zijem s brachom v londyne, pred rokom si bracho kupil presne tento imac. Musim povedat ze ma nadchol. myslim ze to tu nebolo spomenute, ale zakaznik by mal mat moznost si upravit konfiguraciu. My sme ju upravili a mame c2d 2.66, 2 gb 800 pamate, vacsi disk, a geforce 7600 GT. Kedze mame aplikaciu BootCamp, mozeme bezat aj na mac os, aj na win XP.

    fakt, ze mate pocitac ako monitor, je skvela vec. Cele PC je neuveritelne tichy, pokial vam nepracuje HDD, nic, ale NIC nie je pocut. Kolko by stalo noiseless PC ? dalej ma integrovane celkom dostatocne reproduktory, bluetooth, kameru, mikrofon, wi-fi… a teraz si zoberte, aky bordel by vam toto vsetko spravilo na stole. jedine kable mam pre mys a klavesnicu.

    Myslim ze o OS X sa nemusim zmienovat, kto videl ten videl, a kto nie…. mal by vidiet.

    jedina vec, ktoru by som vytkol, je malo USB portov a prehrievanie grafiky vo windows hrach.

    Mac moze byt drahy, ale kvalita nieco stoji.

  25. dne 19 Říj 2007 at 10:36 pm 25.Pavel napsal …

    Je to úsměvné srovnání. 4 GB RAM pod Windows nefungují ani náhodou, sice Vám je prodají, ale pracovat Vám stejně budou jen na 50% - to je takové malé tajemství, které se dozvíte až po dlouhém bádání na internetu a na samotných stránkách Microsoftu. Dealeři PC Vám to neprozradí. Rovněž rychlost a spolehlivost mezi Windows a OSX je nesrovnatelná. Nedávno jsem přešel z PC na Maca a jsem naprosto spokojen - comp používám ke skládání hudby a jsem naprosto nadšený z toho, že bez jakéhokoliv ladění a hledání všemožných utilit vše pracuje, jak má. Spolehlivost systému neposuzuji jen podle toho, jestli občas spadne nebo ne, ale jak se chová, když je v provozu. Když chcete počítač pro profesionální práci, tak je PC se svým nedodělaným operačním systémem jen pro zlost. Zajímavé ale na všech těch článcích, které popisují Apply jako strůjce všeho zla, je, že jejich autoři jsou většinou majitelé PC a na Macovi nikdy nedělali. To jen tak na okraj.

  26. dne 29 Říj 2007 at 9:26 am 26.bibri napsal …

    Také bych trochu upravil parametry toho srovnání. Například monitory LG určitě nelze srovnávat s tím, co dodává Apple. Srovnatelné monitory stojí dvakrát tolik a cena profi panelu od EIZO se blíží celkové ceně postaveného PC :).

    Poměr cena/výkon mají LG sice výborný, ale ve všech měřeních, co jsem viděl, vycházely parametricky jako jedny z nejhorších. Nemyslím teď papírové parametry udávané výrobcem, ale parametry naměřené při testech. Téměř se mně nechce věřit, že by někdo takový monitor použil na profi grafiku…

  27. dne 25 Červen 2008 at 11:09 am 27.Never napsal …

    cca 12 let se zivim programovanim. Pracoval jsem jiz na vsem moznem. Jabka jsem nemel nijak v lasce. Proste jedna z platforem.
    Nicmene prichodem MacOS X a iMac, macBooku a vseho ostatniho iXXX jsem byl nucen zmenit nazor. jsem rad, ze mohu pracovat na Macu a kdyz si mohu vybrat volim mac. Na pracovnim stole mam 1PC, 1Pc notebook, iMac.
    Radsi pustim aplikacni servery na Macu a programuju na nem.
    Prvni prechod byl sileny, nevedel jsem si s leccim rady, ale po par dnech a tydnech perfektne szity se systemem.
    Ale kazdemu co jeho jest… i jabko obcas zatuhne, ale v porovnani s Win .. ani nemluvit :)

  28. dne 01 List 2008 at 3:58 pm 28.:::KOMIX::: napsal …

    Mam pocit, ze Mr. Stava je kamarad Radka Hulana, nebo minimalne dela pro stejnou firmu jako on ;-) Jen dalsi ne moc objektivni clanek na tema Mac vs. PC…

  29. dne 19 List 2008 at 7:19 am 29.mir.bohem napsal …

    20 let (od dob DOSu) dělám na pc, neříkám, že win je špatný systém, ale apple (mac os x) jde uzivateli víc na ruku, vše funguje pohodově, svižně, logicky a rovnou. No a kdybych potřeboval něco z win spustim si to v Parallels nebo rovnou nativně, to že apple umožňuje spouštět nejen Mac OSX, ale i win je pro mnoho lidi plus. U pc tohle neni, mám na Macku v Paralles XP a BootCampu nativně Visty, ale už to ani nespouštím, jen tak někdy z nostalgie s prožitých let u win a nebo pro ten moc pěknej efekt, jak se při vypnutí s Parallels XP ztrací a rozplynou v dálce.. .-) co z win, chci a nebo potřebuji (pár her a sem tam program) to si spustím rovnou přes CrossOver přímo z prostředí intoshe. Ne děkuji, pc uz opravdu opravdu nemusím, na pohodu si človek lehce zvyká. Zároveň, ale nikomu win neberu ani nehaním, jak uz jsem řekl XP ani Vista neni špatný systém a když se vyladí tak slouží člověku znalému k tomu k čemu má a dobře, ale Mac pro je pro lidi z mého pohledu pohodovější, přívětivější, jednodužší, svižnější a tím, že přešel na Intel jenom vydělal -lidi co něco z win potřebují mají několik možností jak si to na mekinu snadno spustit, lidi s pc co by radi Mac OS X zkusili mají bohužel smůlu (když pominu hackintosh).

    Pro lidi co compum rozuměj jsou win v poho, pro uživatele začínajícího je to těžší a tak neustále dokola chodím po všech známejch ladím a opravuji jim ty už jednou vyladěný, ale porouchavající se pc (u lidi s mackem toto kupodivu není.-)..- dokolečka dokola: nastavit domací síť, zprovoznit další zařízení, čistit a domlouvat systému, aby to jejich tapání přežil a nebo domlouvat těm lidem, aby oni přežili vrtochy systemu i svoji neznalost. Přidám nedávnou zkušennost s dvěma známými, kteří když viděli win tak od nich zmateně utíkali, že už se to učit a trápit s tím nebudou, přesto je čas doběhl a nějaký comp najednou potřebovali a chtěli. Pořídil jsem jim iMac a během chvíle na něm, začali normálně od základu fungovat, to co jim s win nešlo, tak to jim tak nějak na Mac OS X šlo bez problému - diky jednoduchému, logickému, intuitivnímu ovládání. např. co mám dělat s programem, ktery už v compu nechci? - to co by človek normálně udělal -hodit jej do koše -a je odinstalováno, zadné čistění registrů atd.atd.)

    Mac je pro běžného uživatele i pro profika skvělá volba, kdežto win je skvělá volba pro člověka co se počítačema zabývá, pro bězného uživatele, je to velká neznámá a težký boj .-)

    Takže závěrem: S Applem člověk dostane harwarově i softwarově vyladěný stroj, tichou mašinu na které svižně sviští pohodový, uživatelsky přívětivý a logicky dělaný systém.. s pc dostane hučící, zahřívající se stroj se systémem, kterému musí neustále vysvětlovat co po něm vlastně chce, který musí neustále čistit a ladit, aby byl provozu schopný a nebo musí investovat do hardware dvakrát víc než u apple a ještě k omu mít po ruce soft maníka, který mu systém ladí, ladí a ladí..

    Zkušennost je bohužel, nebo prostě taková, že na to aby dostal stejně svižně běžící systém pod win jako u apple musí mít dvakrát silnější mašinu, která v tom případě poběží bezvadně, ale Mac OS X z Win stejně i když od něj berou co se dá nikdy nebude. Kdyby mi někdo nabídl chceš pc za 100K a nebo mac za 5O tak je jasné co bych si po 25000 hodinách strávených u win vybral,.. pc by to nebylo .-)

    Jinak np. si v poho užívejte radosti s opticky, ale ne prakticky vyššího výkonu za nizší cenu s pc i ladění, taktování a dalšího výkonu zvyšování..a také restartování, restartování a restartování.. já už na to nemám čas, chuť ani náladu, neb jsem si toho už užil dosti, i když bohužel ještě ze soucitu s bezradnými přáteli, kteří podlehli medialní masáži i nezkušenosti a “za levný peníz-velký výkon” si pc strojek pořídili- si čas od času “tyto radůstky” užívám.. No časem si snad i oni pořídí mac a bude klid.

Přidej komentář...